Saturday, December 7, 2019

Al Qur’an menunjukkan keistimewaan susu sebagai minuman.




Alhamdulilah, ramai yang dah dapat manfaat susu C2Joy
Susu lembu terbaik


Al Qur’an menunjukkan keistimewaan susu sebagai minuman.


وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِلشَّارِبِينَ
“Dan sesungguhnya pada binatang ternak itu benar-benar terdapat pelajaran bagi kamu. Kami memberimu minum daripada apa yang berada dalam perutnya (berupa) susu yang bersih antara kotoran dan darah, yang mudah ditelan bagi orang-orang yang meminumnya” (QS. An Nahl : 66)

Dalam ayat ini disebutkan al an’am, binatang ternak secara umum. Dalam prakteknya, Rasulullah pernah minum susu unta, kambing dan juga lembu. Bahkan secara khusus, beliau menganjurkan umatnya untuk minum susu lembu.

فَعَلَيْكُمْ بِأَلْبَانِ الْبَقَرِ فَإِنَّهَا تَرُمُّ مِنْ كُلِّ الشَّجَرِ
“Hendaklah kalian minum susu sapi karena ia makan dari setiap pohon” (HR. Ahmad, Hakim dan Ibnu Hibban; shahih)


Susu C2Joy untuk ibu hamil, orang dewasa & warga tua.
Susu C2Joy untuk ibu hamil, orang dewasa & warga tua.


Hadits ini juga digandingkan dengan penyebutan bahawa Allah tidak menurunkan penyakit kecuali menurunkan ubatnya, mengisyaratkan susu lembu mengandungi manfaat untuk kesihatan dan pencegahan serta penyembuhan penyakit.

Jadi, daripada mempercayai satu pendapat yang tidak boleh dipastikan kebenarannya, lebih baik berpegang pada Al Qur’an dan sunnah. Percaya bahawa apa yang difirmankan Allah dan disabdakan Rasul-Nya pasti benar.

Susu c2joy
Kanak-kanak memerlukan susu untuk tumbesaran

Malah sampai saat ini, para doktor pakar dunia juga menyatakan bahwa minum susu lembu sihat adalah paling sesuai bagi manusia.

AGEN DIPERLUKAN

https://rekrut.wasap.my/
https://rekrut.wasap.my/
https://rekrut.wasap.my/



No comments:

Post a Comment